Tirana II

Les ciutats no son el nostre fort, ho sabem, i també sabem que acabem fent una mica el zombie les últimes hores del viatge perquè ja hem fet/vist el què voliem, però llavors el vol torna a l’hora que torna… tot i així la visita a Tirana ha estat bé.
El segon dia, també de sol radiant, sortim fins a conèixer un parc molt gran que hi ha aquí aprop, una mena de Central Park a l’albanesa. De camí, una altra mesquita nova


Tot és nou. Bé, tot no, però si que sembla que Tirana és una ciutat nova, sense cap barri vell ni cap construcció conservada, ni res de res. De fet s’està destruint molt per construïr nous edificis enormes com aquest. Tot el centre, no centre i rodalies està en construcció, grans edifcis, blocs de pisos, centres comercials, els carrers tots estan d’obres, reasfaltant, refent voreres, pintant pasos de peatons… d’aquí poc temps aquesta ciutat tindrà un altre skyline, segur!

Edificis vells vs edificis nous


Hem vist circular força bicicletes, algunes amb “seient d’acompanyant” ;)


Una de les coses que més m’ha agradat d’aquesta gent és que encara surten al carrer, a passejar, a xerrar amb els veïns. La canalla surten al parc i els avis els porten a donar pa als ànecs del llac. 



A banda d’ànecs, alguna tortuga que treu el cap i molts pardals, alguns cabussets s’esforçaven a pescar alguna cosa per esmorzar. Super divertits veure’ls enfonsar-se dins l’aigua i perseguir aquests peixets petits com si fos el “correcaminos”


Una mica de visita cultural al BunkArt’2. Suposo que haviem llegit poc i pensavem que era una exposició artística dins un búnquer. En realitat ha resultat ser una exposició sobre la història de la policia del país i del Ministeri d’Afers Interiors (el búnquer està just a sota). 


Un recull de tots els Ministres d’afers interiors des de principis de 1900, amb la sala de treball i l’habitació del ministre.


Aprofitem per veure per dins la petita mesquita que hi ha a tocar de la plaça Skanderberg. Crec que n’he vist tantíssimes i no se si havia entrat mai a cap. Habitualment no es pot entrar, i si es pot, les dones sempre hem de fer molta tasca per tapar pell, i acabo decidint que no m’interessa. Avui només calia un petit mocador per tapar el cabell, així que he cedit. Bonica, cap cosa molt excepcional.



Hem dinat un parell de dies a base de Byreks, el pastís típic albanès. Alguns dies de formatge, altres de carn, frankfurt o espinacs. Preu del dinar= 2 byreks + 1 cervesa per cadascú = 3€. Es pot menjar molt econòmic, però tampoc cal menjar pasta de full cada dia!


El darrer dia haviem previst dinar al rooftop d’aquest edifici. Els poc espavilats han fet el rooftop al 4t pis!! Recoi, això no és un rooftop!! Hem descartat el plan i anat a dinar a un italià, avui si, una bona pizza i un bon plat de pasta, que se’ns ha posat molt bé.


Hem fet unes rises en veient aquest cartell. Just aquí, ahir hi havia un senyor de pròstata fluixa que em pregunto si deu estar penjat a YouTube!


Últim intent de rooftop. Si que ho és, però l’edifici és prou baix com perquè les vistes realment no valen la pena… i a més fa molta calor…


Tornem al Botànica, a la gran plaça piramidal (un dia us ho explico), i em prenc el darrer gelat albanès. Cafè i gelat, això si que ho han importat correctament dels italians!


Hem aprofitat aquests darrers minuts per fer un recompte de km caminats durant aquests dies!! 130km als Balcans, i “otro tanto” a la resta del país!!


Ara necessitem vacances! ;)

Fins la propera!!



























Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

L’antiga ciutat de Butrint i la Ksamil de moda

Tirana - Valbone en 3 passos