Berat i les mil finestres
Avui tocava una estona llarga de cotxe, que no necessàriament vol dir molts quilòmetres, doncs per sort la velocitat és petita. El dia que va ploure vem trobar un munt d’accidents (res greu), de topades i cops o sortides de carretera. Si que hem trobat que en general condueixen malament (no saben fer corbes tancades, en general circulen pel mig de la carretera, no utilitzen els intermitents,.. i un llarg etcètera que es compleix a la major part dels països que visitem)

Primera visita a un rooftop. Aquest matí m’he clavat de l’esquena, i circulo més aviat com el robocp, així que estem rumiant ben bé a veure què fem i què millor que fer-ho amb vistes






No n’hem trobat gaire, però de tan en tan, es barreja l’antic amb el modern

Aquest és el barri musulmà, i hi ha un grapat de mesquites. És aquí per primer cop que hem sentit en un parell d’ocasions l’imam com feia “la cantarella” pels altaveus del minaret.

Alguns carrers no aptes per “gruixuts”

I al final ens hem animat a pujar fins al castell. Un carrer ben enfilat amunt que hem fet a pas de tortuga, però en realitat tampoc tenim res més a fer.. Castell castell no en queda gaire o res. Queda la fortificació exterior que encercla un grapat d’edificis on també hi viu gent. Es visita de forma gratuïta i hi ha alguns guies que pesquen clients a l’entrada. Nosaltres som més de visita lliure.




Ens crida l’atenció aquest dipòsit d’aigua, que devia emmagatzemar pels mesos secs i que encara té aigua

Això si que és un rooftop!!



I ens en tornem al rooftop a sopar, amb bones vistes de Mangalem “la Nuit”

Vaja, 180km que hem fet en 3 hores. Seguim troban moltes muntanyes, alguns cims de 2000 metres! I rius que van agafant envergadura, fins que arribem a Berat, la ciutat de les mil finestres!
Aquest és el barri musulmà de Mangalem. Nosaltres dormirem aquí, a l’edifici just al darrera del temple.
Primera visita a un rooftop. Aquest matí m’he clavat de l’esquena, i circulo més aviat com el robocp, així que estem rumiant ben bé a veure què fem i què millor que fer-ho amb vistes
Està clar que decidin anar a voltar pels carrers. Ja ho farem més a poc a poc.
A l’altre costat del riu hi ha el barri cristià de Gorica. També molt bonic, però bastant més destartalat que Mangalem.
I aquesta casa, que no necessita invertir en tancats, ja té els fils de la llum que li fan la feina!

Creuem el riu i ens enfilem per Mangalem. Tot i així, aviat s’ha vist, doncs arriba un moment que arribes a les cases del capdamunt, i allà ja no hi ha sortida.
Creuem el riu i ens enfilem per Mangalem. Tot i així, aviat s’ha vist, doncs arriba un moment que arribes a les cases del capdamunt, i allà ja no hi ha sortida.
No n’hem trobat gaire, però de tan en tan, es barreja l’antic amb el modern
Aquest és el barri musulmà, i hi ha un grapat de mesquites. És aquí per primer cop que hem sentit en un parell d’ocasions l’imam com feia “la cantarella” pels altaveus del minaret.
Alguns carrers no aptes per “gruixuts”
I al final ens hem animat a pujar fins al castell. Un carrer ben enfilat amunt que hem fet a pas de tortuga, però en realitat tampoc tenim res més a fer.. Castell castell no en queda gaire o res. Queda la fortificació exterior que encercla un grapat d’edificis on també hi viu gent. Es visita de forma gratuïta i hi ha alguns guies que pesquen clients a l’entrada. Nosaltres som més de visita lliure.
Veiem l’altre costat de la ciutat, on viu bona part dels 165000 habitants de Berat. Certament els barris antics son petits en comparació amb totes les parts noves de la ciutat.
Ens crida l’atenció aquest dipòsit d’aigua, que devia emmagatzemar pels mesos secs i que encara té aigua
Això si que és un rooftop!!
Mangalem no es veu perquè queda just a sota, darrera d’aquests pins que hem trobat que neixen i creixen molt torts… estrany. També tenen un mega hotel a imatge i semblança del propi capitoli americà. L’hotel Colombo. A veure si el veieu a la foto!
El barri de Gorica des del damunt
I aquesta esglesieta, que haviem previst d’arribar-hi a peu, però al final hem descartat. Al final, també us diré que son totes iguals, i igual de noves.
I ens en tornem al rooftop a sopar, amb bones vistes de Mangalem “la Nuit”
Si que es ben maco aquest Poblet!!
ResponEliminaÉs un cs únic aquest poble tan afinestrat?
ResponElimina