Gjipe Beach, no thanks!
El plan del dia era anar a Gjipe Beach, una cala petita on no s’arriba amb cotxe. S’ha de fer un tros a peu o bé anar-hi per mar. Escollim el pla 1, ja que tenim cotxe, farem un tros en cotxe i la resta a peu. Promet força, és aquest engorjat aquí al mig d’aquest barranc





I molta pudor de merda, d’escombreries, de vàter,…


Platja de pedres. Més petites que a Borsh o Buneci, però no massa còmodes. Onades bastant importants, dia no apte per iaios amb poc equilibri o nens que no saben nedar. Res de peixets per fer snorkel. Tampoc activitats alternatives, clar, aquí res de castells de sorra, ni es juga a pales, ni … no sé, es una fórmula de platja molt avorrida. Venir i jaure. Sol/Ombra, menjar, beure i suar la gota.


Quan ja en tenim prou, fem un petit tour amb el cotxe per veure aquesta nova urbanització tant “pro”, i la zona en desenvolupament del costat del torrent. Serà un forat negre, d’aquells llocs per entrar i no sortir-ne. Diuen els panells: Amb zones verdes, passeig marítim, centres comercials, botigues de menjar orgànic (menjar inorgànic voldria dir menjar pedres… no entenc mai aquest concepte, tot i que sé a què es refereix), gimnassos, hotels, spa’s, piscines, i relax. Com si fossis al Carib, o a Dubai, o a qualsevol altre complex idèntic per rics del cagar. Una altra llàstima

Tenen ja un centre per la policia, centre mèdic i bombers propis. I la urbanització ja està vigilada i vallada, si no ets veí o convidat, no pots entrar. Ah, i et pots moure amb buggi! Hahah

Del torrent original, tampoc en queda gran cosa. A veure si un dia hauran de pescar rics del cagar del mar jònic desprès d’una tempesta sonada al pas de Logara….

Aparquem per 3000 LEK (3€) i enfilem camí avall d’una pista terrible (amb un 4x4 molt benparit potser si, però molt millor a peu).
De lluny segueix semblant un bon lloc
Però a mesura que ens anem acostant anem veient un desplegament enorme de trasteria. Una mena de camp de gitanos, amb molta merda inclosa, molt hippisme mal entès, i amb les pluges de l’altre dia, segur que més remogut del compte.
En definitiva, girem cua cap a algun altre lloc on, com a mínim no ens vulguin cobrar 20€ per gandules/parasol en un lloc de merda. Quin greu, podria haver estat un lloc molt xulo.
EStava ple de tendes, de gent que es lleva de la ressaca i es fa en un camping gas uns ous amb bacon, de matalassos i roba per tot arreu, de gandules i parasols tirats per tot arreu, de bosses d’escombreries, llaunes, ampolles de plàstic, algun vehicle que d’aquí ja no en sortirà mai més…
Gandules apilonades al costat del torrent
I molta pudor de merda, d’escombreries, de vàter,…
Elimineu-ho de les guies turístiques. Quin fàstic de lloc!
I escollim un lloc més urbanitzat, però segur una mica més net. Anem fins a la platja de Dhermi. També desorganitzada i no especialment amb un entorn molt net (com a tot arreu per aquí).
Hi ha categories, com als teatres. Platea val 30€, però ràpid hem vist com periòdicament cada X minuts una onada els deixa xops de cap a peus. La segona fila vé amb aquests matalassos esgrogueïts que també fan força engúnia… per 20€. I som a la tercera fila. 25€ i tenim una gandula en condicions. Igualment, ningú s’ha posat davant nostre en tot el dia.
Platja de pedres. Més petites que a Borsh o Buneci, però no massa còmodes. Onades bastant importants, dia no apte per iaios amb poc equilibri o nens que no saben nedar. Res de peixets per fer snorkel. Tampoc activitats alternatives, clar, aquí res de castells de sorra, ni es juga a pales, ni … no sé, es una fórmula de platja molt avorrida. Venir i jaure. Sol/Ombra, menjar, beure i suar la gota.
Això si, el color de l’aigua és espectacular!
Bé, però només avui. Demà una altra cosa més variada.
Quan ja en tenim prou, fem un petit tour amb el cotxe per veure aquesta nova urbanització tant “pro”, i la zona en desenvolupament del costat del torrent. Serà un forat negre, d’aquells llocs per entrar i no sortir-ne. Diuen els panells: Amb zones verdes, passeig marítim, centres comercials, botigues de menjar orgànic (menjar inorgànic voldria dir menjar pedres… no entenc mai aquest concepte, tot i que sé a què es refereix), gimnassos, hotels, spa’s, piscines, i relax. Com si fossis al Carib, o a Dubai, o a qualsevol altre complex idèntic per rics del cagar. Una altra llàstima
Tenen ja un centre per la policia, centre mèdic i bombers propis. I la urbanització ja està vigilada i vallada, si no ets veí o convidat, no pots entrar. Ah, i et pots moure amb buggi! Hahah
Del torrent original, tampoc en queda gran cosa. A veure si un dia hauran de pescar rics del cagar del mar jònic desprès d’una tempesta sonada al pas de Logara….
It's a pity!
ResponEliminaA mi lo del menjar orgànic també em fa molt riure...igual algun dia a les lleixes del super podem veure trossets de plàstics, de paper, pedretes de colors com a oferta gastronòmica! Una llàstima això dd les platges...ésta clar que el diner mana!
ResponElimina